Levering og handelsbetingelser

Levering

  • Levering koster kr. 40,- (ved køb over kr. 1000,- er der gratis fragt).
  • Leveringstid på 1-3 hverdage.
  • Hvis varen er behæftet med fejl, betaler BESOS naturligvis returporto
  • Hvis du fortryder købet kan du sende varen retur, men betaler selv denne returporto

 Leveringstid

Hos BESOS vil vi gerne give den allerbedste kundeservice. Vores mål er derfor at ekspedere vores ordrer så hurtigt som muligt. Vi bestræber os på, at alle ordrer bestilt inden kl. 10.00 sendes samme dag. Ordrer indgået efter kl. 10:00 bliver sendt den følgende dag.

Tracking/advisering

Du kan følge din ordre ved at gå ind på Post Danmarks Track and Trace system eller GLS Find din pakke. Du vil modtage et forsendelsesnummer og et link til din levering, når din bestilling er afsendt, så du kan følge den online. Du modtager SMS/mail, når din bestilling er klar til afhentning på din postudleveringssted.

Afhentning

Som ny service er det nu muligt for vores kunder selv at afhente deres bestillinger i vores showroom efter nærmere aftalt tid. Kontakt os på tlf. 4058 0606 eller info@besos.dk.

Bytte- og fortrydelsesret

Din returret/returnering af varer

Vores varer er omfattet af Købelovens regler om returret. Vi har altid 14 dages fortrydelsesret/ombytningsret på bestilte varer. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din bestilling.

Du har altså god tid til at prøve din vare og beslutte dig for, om du vil beholde den.
 Du skal inden 14 dage fra modtagelsen give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde/returnere dit køb. Meddelelsen skal gives via mail til: info@besos.dk.

I mailen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte dig af din fortrydelsesret. 
Du finder en standardfortrydelsesformular her, som også kan bruges. Du kan ikke fortryde ved at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydeligt meddelelse om dette.

Din ordre skal returneres til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du afholder selv omkostninger i forbindelse med returnering af varen.
 Du er selv ansvarlig for at returvaren er pakket forsvarligt ind, kommer uskadt frem og bliver modtaget hos os. Husk at gemme din postkvittering som dokumentation for at varen er afsendt.

Det er en forudsætning for returneringen/ombytningen, at varen er fejlfri og i samme stand som ved vores afsendelse, at varen ikke lugter af tobaksrøg, ikke er krøllet eller plettet etc.
 Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendig for at fastslå varens art og pasform.

Du må altså prøve varen på samme måde som i en fysisk butik, men ikke tage den i brug, hvis du ønsker at få hele købsbeløbet retur. Vi skal uden videre kunne sælge varen igen. Returretten gælder også udsalgsvarer.


Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
 Endvidere er det en forudsætning for returneringen/ombytningen af den bestilte vare, at hangtag, carelabel og øvrige etiketter stadig sidder fastgjorte og ubeskadigede på den bestilte vare.

Varen sendes til:
Besos ApS
Lahnsgade 67
5000 Odense C
Danmark

BESOS tilbagebetaler købsprisen på din returnerede vare såfremt den modtages i ubrugt, ubeskadiget stand og med labels og mærker intakt. Vi tilbagebetaler beløbet til det anvendte betalingskort.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Beløbet for den returnerede vare overføres til købers kortkonto senest 14 dage efter modtagelse af meddelelse om fortrydelse. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen fra dig, med mindre du har fremlagt gyldig dokumentation for at have returneret den. 
I tilfælde af værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkers denne købsbeløbet. Vi tilbagebetaler ikke omkostninger for omdeling eller gaveindpakning.

Din reklamationsret

Du har altid 2 års reklamationsret regnet fra den dag du har modtaget varen, såfremt fejl eller mangler ikke skyldes slid eller uagtsomt brug.

Hvis der mod forventning skulle opstå skader under forsendelsen af dine varer, eller hvis du ved modtagelsen opdager at en vare er behæftet med fejl, bytter vi den uden omkostninger for dig. Kontakt os for at modtage en returlabel med stregkode der sikrer dig fri returporto på posthuset.

Persondatapolitik

Hos BESOS er vi meget opmærksomme på behovet for hensigtsmæssig beskyttelse og forsvarlig behandling af alle personlige oplysninger, som vi modtager.

Derfor:

  • Videregiver vi ingen personlige oplysninger til tredjepart
  • Indhenter vi ingen personlige oplysninger om dig fra tredjepart
  • Lader vi det være op til dig, om du vil slettes fra kundedatabasen
  • Oplyser vi dig til enhver tid om, hvilke oplysninger vi måtte have om dig

Cookies

Vi anvender cookies til at registrere, hvad vores kunder ser på i butikken, styre købsflow samt til at måle trafikken og salg på på shoppen. Vi benytter disse oplysninger til at forbedre vores hjemmeside, tilpasse vores vareudbud og øge vores service. Ønsker du ikke at acceptere cookies, kan du indstille din browser til automatisk at afvise cookies eller underrette dig hver gang et websted anmoder om at gemme cookies. Benyt din browsers hjælpefunktion for at få flere oplysninger. 

Logstatistik

Statistik bruges på BESOS og betyder, at et statistiksystem opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende websitet har haft, hvor de kommer fra, på hvilken del af websitet dette forlades m.m.

På BESOS anvender vi statistik med det formål at optimere websitet og dets funktionaliteter.

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor.

Det er et begrænset antal personer i BESOS der har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Registrerede personoplysninger transmitteres krypteret via en PBS løsning. 

Som registreret online har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen og du har ret til indsigt i hvilke oplysninger, vi har registreret om dig.

Hos BESOS er de oplysninger, du deler med os fortrolige. Vi videregiver eller sælger ikke dit navn, din e-mail, din adresse, kreditkortinformationer eller nogen anden form for oplysninger om dig til tredjepart.

De personlige oplysninger, du indtaster på BESOS videregives kun til PBS (Pengeinstitutternes Betalingsservice) for at kunne gennemføre betalingen, og til regnskabsdata i den udstrækning, som lovgivningen kræver det.

Forbehold

Alle oplyste priser er inkl. moms. Er din vare udsolgt sender vi en mail til dig med det samme og din betaling annulleres. Har du bestilt mere end en vare, sender vi den resterende ordre. Vi trækker selvfølgelig kun det beløb på dit kort, som du modtager varer for.

Det er vores mål, at vise alle produkter så virkelighedstro som det kan lade sig gøre og at alle relevante detaljer er vist på billederne og beskrevet i varetekst. Farver varierer fra skærm til skærm, afhængig af skærmresolution, hvordan din skærm er indstillet samt kvaliteten af din skærm (ligesom vi alle ser farver forskelligt). Det kan desværre medføre at din vare ikke har lige præcis den farvenuance, som vises på din skærm. Nogle farver er vanskelige at gengive på billeder. Er det tilfældet ved en vare, vil vi altid skrive det i teksten, så du er forberedt på dette.

Værneting og lovvalg

Tvister mellem BESOS og køber afgøres ved retten i den retskreds, hvor køber bor. Dansk ret finder anvendelse.